Digitaal onderwijs als gelijkmaker?
Digitaal onderwijs als gelijkmaker? Digitaal onderwijs is niet voor iedere leerling evident, maar kan op termijn wél helpen om de leerkloof te dichten, menen onderwijsexperts van KU [...]
Digitaal onderwijs: niet enkel omdat het moet
Digitaal onderwijs: niet enkel omdat het moet Online schakelen in coronatijden. Het kan omdat KU Leuven al jaren inzet op digital learning, een van de speerpunten uit [...]
MOOC’s: de steile opmars van vrij beschikbare digitale opleidingen
MOOC's: de steile opmars van vrij beschikbare digitale opleidingen Dankzij Massive Online Open Courses of MOOCs kan je van thuis uit gratis digitale opleidingen volgen van topuniversiteiten [...]
Operatie Geslaagd Podcast – Aflevering 2: jongeren perspectief geven
Operatie Geslaagd Podcast - Samen tegen vroegtijdig school verlaten Aflevering 1: Jongeren perspectief geven Leerlingen die zonder diploma of kwalificatie de schoolbanken verlaten, [...]
Nieuw taalkader voor leraren
Nieuw taalkader voor leraren Leraren hebben verschillende rollen en taken. Ze staan voor de klas, hebben contact met collega's en ouders, en leren ook nog zelf. Bij [...]
Werken aan taal met digitale prentenboeken
Werken aan taal met digitale prentenboeken Achterin de groep kijken vier kinderen vol aandacht naar hun beeldscherm. Maar ze zijn niet verdiept in een computerspelletje of een [...]
Nood aan meer ondersteuning voor getraumatiseerde vluchtelingenkinderen
‘Nood aan meer ondersteuning voor getraumatiseerde vluchtelingenkinderen’ Lindsay Jeffries en Heidi Deknudt verzorgen op woensdag 21 april de sessie 'Oorlogstrauma's in de klas' (online). De [...]
Eén school, 17 talen
Eén school, 17 talen Op het sterke fundament van de moedertaal bouwen kinderen gemakkelijker een tweede taal. Hoe gaat dat op een school met maar liefst 17 [...]
DIGI-DINSDAG
DIGI-DINSDAG een concept van Erik Devlies ism Eekhout Academy maart 2021 Reeks webinars, telkens rond één educatieve toepassing. Aanbod is vaak op basis- en verdiepingsniveau en legt altijd de link [...]